Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

torsdag 28 februari 2013

Projekt x


Jag har så många "projekt" på gång att jag inte längre vet ordningen på dem. Stoltserade ju tidigare i vintras med att det nu ska bli andra bullar av och jag skall komma i form. Kan säga att det gått rätt bra, ända till för en vecka sen har jag haft järnkoll på vad jag stoppar i munnen. Tack vare iForms kostkalender har det varit lätt att följa med vad jag äter, hur mycket jag kan äta och vad jag behöver äta mer av. Programmet räknar också ut hur mycket mer jag han äta då jag motionerar.


Gillar också layouten på kostdagboken så det är roligt att använda den. Många undrar säkert hur fasiken man kan lägga in allt man äter i kostdagboken, och visst är det lite tidskrävande i alla fall till en början. Dessutom använder ju svenskarna lite andra benämningar för olika matvaror och ingredienser, så lite letande och kompromisser blir det. T.ex har jag inte hittat broiler smörgåspålägg.




Men i början var det roligt att fylla i dagboken och ju mer man använder den, destu vanare blir man och då blir det ju också lättare. Och inte fyller jag alls i alla dagar, det jag ovan menade med att jag varit noga till för en vecka sen är att jag på sportlovet inte alls fyllde i dagboken. iPaden är också här bra, kan fylla i dagboken i köket medan jag äter.

Så här kan man följa med att man får i sej tillräckligt av det man mest behöver.

Och till det viktigaste, saldot är för tillfället minus 2 kilo! Mitt mål är ytterligare 1-2 kilo men egentligen är jag nöjd redan nu. Fast ännu ett kilo ska jag nog i alla fall göra mej av mej, nu då jag kommit på hur det går till!

Så gäller det att hitta på nya mål för tränandet, har precis kommit hem från en lenk. Och har redan lite kollat in säsongens springtävlingar, men mer om det en annan dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar