Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

tisdag 13 januari 2015

Amaryllis och kiropraktiker

Så har det gått en vecka igen. På kvällarna då lillisen inte vill sova känns det som om veckorna fram tills han blir tre-fyra månader och det börjar bli mer rutin på hans existens, är oändligt långa. Men på dagarna känns det som om tiden rusar iväg. Och plötsligt är det igen flera veckor sen jag hunnit lägga upp nåt här. 


Till exempel är det redan en vecka sen jag städade ut julen och tonade om julblommorna till nåt mer neutralt vintrigt. Titta så fina K-Supermarkets amaryllisar blev då jag klippte av dem och satte dem i vas istället för att ha dem i kruka lutande mot föstret eftersom de var så höga och vingliga att de inte hölls och stå själva.


Med på bilderna har jag också smugit in två julklappar som jag köpte till mej själv. Linum kuddfodralet som skymtas på soffan fick jag ögonen på i Tre Små Rum och kunde bara inte motstå. Lyktan är från samma shop. Den hade jag köpt i julklapp till en väninna men tyckte den var så fin att jag köpte en likadan till mej själv. 


Våran lillis har som sagt haft lite svårt att somna, både dags- och kvällstid. Här är han helt utslagen efter ett besök till kiropraktikern och vaknade inte ens då jag lyfte honom från bilsolen och tog av honom lite kläder. 

En kiropraktiker vi talade med påstod att det hos babysar lätt kan uppstå nack och ryggproblem under förlossningen. Och kan man tänka sej att lillisens översta nackkota har låst sej. Ofta är det så att babysen inte känner smärta i nacken eller ryggen, utan smärtan strålar istället till magen eller nån annastans. Nu citerar jag alltså kiropraktikern, vet inte hur övertygade vi är, men finns det en risk att ens baby har ont, och det finns nåt man kan göra nåt för att hjälpa, så gör man ju det. 

Vi har nu fått två behandlingar så får se hurudan baby vi har efter att han fått alla behandlingar och nackkotan är återställd. Lugn och harmonisk som jollrar glatt då han inte sover...:)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar