Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

lördag 27 september 2014

Min första loppisfynd

Gjorde mina första loppisfynd idag, vad jag minns i alla fall. Har nog sålt en hel del själv på loppis min jag har egentligen aldrig besökt ett loppis med avsiken att verkligen handla. Det hade jag idag då vi var till Lastenkirppis Seesami i St. Karins. Läser på nätet om så många som handlar en hel massa på loppis, så jag tänkte jag skulle göra ett försök och se om jag kommer över lite babykläder.

Hela högen kläder

Först suckade jag och tyckte allt var shabbigt och dyrt. Men så började jag lite mer systematiskt kolla igenom hyllorna och märkte att vissa hyllor var i väldigt fin ordning och hade kivoga kläder till rimliga pris. Vissa hade till och med strykt kläderna och de kändes nästan som nya. Från sådana hyllor plockade jag åt mej både ett och annat.

Newbie kläder har jag kollat in tidigare på KappAhl.




Jag är så pass gammaldags att jag tycker sparkbyxor är de mest praktiska babybyxor,
men ett par babyjeans rymdes också med i korgen.



En halare till första hemresan.
Så efter en inte alltför lång stund på loppiset hade jag handlat en hel kasse full med babykläder. Som den loppisnovis jag är, var jag riktigt upprymd över allt jag köpt för en alldeles liten slant. Tänk att man kan hitta så fina kläder så här billigt! Och tänk vilka summor jag tidigare satt på babykläder som man endast använt några månader.

Bestämde mej redan för att så snart som möjligt att göra en ny runda och kolla om jag hittar nåt åt våra stora barn. Kanske det blir en loppisfyndare av mej också ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar