Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

måndag 24 februari 2014

Borta bra men hemma bäst

Ordspråket passar mej som klippt och skuret för hur roligt det än är att resa så tycker jag det är så oerhört skönt att vara hemma och inte ha nåt speciellt program. Har ända sen vi kom hem i fredags gått hemma och plockat och städat och grejat.


Nya gardiner fick jag upp i köket. Ville ha vita gardiner för att göra köket ljusare och gärna sidogardiner för det ger höjd åt köket. Så då de jag beställt från Ellos var på tok för små var jag till Verkkokangas och handlade vitt gardinstyg.
  
Gardinerna blev jag nästan färdiga. Tyvärr är jag så hiskeligt snål då det gäller att köpa tyg för det är ju faktiskt dyrare att köpa tyg och sy själv än att köpa färdiga (!). Så jag köpte alldeles för lite tyg, blev till skarva lite och så fick jag inte ordentliga sömsmån. Tyget räckte inte till de där banden som håller gardinerna till sidorna så jag fick preliminärt ta från ett par andra gardiner medans jag väntar på att tygbutiken öppnar igen.

Och då jag var i farten och pysslade, bakade jag också en sats morotssemlor. Det har lite blivit en vana under veckosluten för barnen älskar mammas semlor (gissa hur solt jag är över titeln som världens bästa semlabagare:))



På bilden nedan kan både mina nya gardiner och semlorna beundras :) Lampan till vänster är en jul lampa som jag köpte i en lokal ljusbutik innan julen. Men tycker inte den är så jätte julig och eftersom jag gillar den skarpt så den kan väl stå framme även om det börjar våras, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar