Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 9 oktober 2013

Halloween Party


Snart är det dags för födisfirande igen och för kompisar har vi tänkt ordna ett Halloween Party. I fjol hade vi kalaset lite i Halloween/disco stil men i år tänkte vi ha ett riktigt Halloween Party där man får klä ut sej till vad man vill.


 Inbjudningskorten är redan ivägskickade. Tycker om att pyssla kort, (förutom julkort då det behövs minst 20) och jag hade igen skoj då jag gjorde dem. Försöker lära mej använda PhotoShop och den här bilden har jag PhotoShoppat ihop. Ja inte själva bilden för den är nerladdad från nätet (lovligt), men texten har jag editerat med tungan rätt i mun.


Jag fick lite känslan av att överträffa med själv, som jag skrev om i mitt förra inlägg. För jag var först tvungen att radera lite text från kort templatet, sedan lägga till min egen text i olika lager (ganska mycket klickande vet den som kan använda PS) så justerade jag storleken av och an, för första gången jag printade ut bilden var resolutionen usel.


Jeps, nu väntar jag på ett paket från Ullan Unela som innehåller redskap/verktyg som jag behöver för att baka en Halloween tårta. Får se om jag kan lägga uppp bilder på tårtan eller om det blir nåt som endast barnen får se, hihi. Lycka till jag.


En massa annat skoj skall vi också ha men det tänker jag inte avslöja den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar