Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 5 juni 2013

Fyndat i Tarjoustalo

For till Tarjoustalo igår för att handla tvättmedel och hittade dynor till köksstolarna. Inte för att jag nu precis sökt sittkuddar men då jag fick syn på dem var det som om de ropat efter att få komma hem till oss. Och det fick de, de passar perfekt. Både storleken, formen och färgen. De är samma färg som köksgardinerna och matsalsstolarna. Dessutom har jag kuddar till terass stolarna i nästan exakt samma mönster och färg. En gång prick tokig, alltid prick tokig.

På samma gång tänkte jag kika efter ett kiva emalj- eller plåtämbar för jag hade plockat en stor bukett ängsblommor tidigare på kvällen då vi var ner till stranden på ett kvällsdopp. Men de var alla så helskotas dyra så jag nöjde mej med ett plastämbar istället. För det gör väl inte blommorna mindre vackra fast de syår i ett mindre vackert ämbar.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar