Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 5 december 2012

Hemma igen

Det var en lång resa, trodde den aldrig skulle ta slut, men nu är jag hemma igen! Man uppskattar verkligen den grå vardagen efter att man varit borta några dagar, närmare bestämt fem dagar den här gången.
Finns inget roligare än att hjälpa till med läxor, hänga upp byke och gå ut med hunden då man inte fått göra det på ett tag
London var helt otroligt fint, och mysigt. Alla caféer, restauranger, butiker som alla är julpyntade. Människorna är alla glada, julstämningen kändes i luften. Njöt bara av att gå omkring och supa in atmosfären i den stora staden.
Här är Harrods skyltfönster, imponerande!
Muséerna hade fritt inträde, vet inte om det endast är den här tiden på året. Och framför Victoria&Albert muséet hade det anlagts en skrinnskobana!
Då jag äntligen var i Finand igen, en resa som tog längre än beräknat för flyget från Arlanda till Åbo var inhiberat (i den stunden svor jag på att aldrig mer resa) och jag tvingades övarnatta på ett airporthotell. Åkte jag raka spåret till Hesa för där hade jag tenter i dagarna två. Har gått en ett årig kurs i digital marknadsföring som avslutades med två tenter.
Det var såå skönt då jag äntligen lämnade in tentpappren och hoppade på bussen till Åbo och kunde bege mej hem för att börja förbereda inför julen. Nu ser jag fram emot självständighetsdagen då jag bara ska mysa hemma, baka pepparkakor, hänga upp julljus, fixa julkort, läsa, och sticka klart Olivias andra socka. Känner mej så lyckligt lottad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar