Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

onsdag 12 november 2014

Kan inte låta bli...

Det är så många som redan börjat tänka på julen och julpyntande så det har lite smittat av sej på mej. Speciellt i många inredningsbloggar har man redan plockat fram en massa pynt, och ni skall veta att jag har all tid i världen att lusläsa alla julinlägg för tillfället. Så trots att jag brukar vänta till lillajul har jag i år redan lite gett pyttelite efter för julkänslorna.

Köpte en jultidning eftersom där fanns mönster för gulliga virkade snöflingor.


På Tokmanni hittade jag den här inomhusgranen. Den helt vanliga terrakottakrukan gjorde jag lite mer julig med ett julband.


På de här fotona ser man också den nya hyllan vi har i vår matsal. Försökte närmare ett år bli av med det gamla träfärgade vitrinskåpet som jag var urled på, innan det nappade. Det var ju lite typiskt att nån ville köpa det i samma veva som vi hade fullt upp med att göra om i barnens rum. Men nu fick vi å andra sidan matsalen fixad på samma gång som allt det andra.

Helt klart är det dock ännu inte. Vi har en stor spegel som vi skall hänga upp ovanför skåpet och så skall jag byta ut vissa av prydnadsföremålen.


Man kan skymta spegeln längst till höger.


De här urgamla, blacknade Ikea tavlorna skall alltså ännu väck innan jag börjar vara nöjd med helheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar