Borta Bra men Hemma Bäst

Borta Bra men Hemma Bäst

måndag 21 januari 2013

I slalombacken

I veckoslutet njöt vi som som många andra av vår underbara vinter. Såna här veckoslut är jag djupt tacksam över att bo i Finland och inte längre söderut där man inte får njuta av våra fyra årstider. Sku ju inte alls vara samma sak med sommar om man inte emellanåt måste frysa lite.
Jag har de senaste veckorna varit på jakt efter slalomutrustning till Olivia, och han som letar han söker heter det ju, så jag hittrade ett par begagnade skidor åt fröken, men monona köpte vi nya. Hjälmen hade vi också sen tidigare, ett arv från morbror A, som alltså inte är så gammal som man skulle tro om man vet när jag är född. Sorry om jag är kryptisk men försöker bara få fram att hjälmen inte är 25 år gammal.
Linus stod första gången på slalomskidor. Eller egentligen tredje, men de två första gångerna har han slängt sej i backen och vråla att han ska ha skidorna bort efter en minut. Nu när han nästan är fem, stora karln, gick det hur bra som helst. Då syrran fick nya monor ville han också ha ett par. Jag sa att man ju inte kan köpa monor innan han vet om han över huvud taget tycker om att åka slalom, varpå han svarade “sidu mamma, jag känner mej så bra att jag vet att jag tycker om det”. Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar